Pieter De Witte

Schepen

Pieter (18-02-1984) woont samen met Tine in het centrum van Stekene.  Pieter en Tine zijn sinds eind 2015 de trotse ouders van zoontje Lukas.

Pieter werkt in de familiezaak, actief in schilder- en interieurrestauratiewerken.  Hij leidt de grote restauratieprojecten in goede banen.  Van bij het opstellen van de offerte tot de definitieve oplevering tracht hij de historische interieurs hun oude glorie terug te geven.

Politiek heeft Pieter sinds jong geboeid en hij was bijgevolg reeds als jonge snaak politiek actief.  Hij heeft tal van functies bekleed binnen de N-VA en Jong N-VA.  Zo was hij o.a. provinciaal voorzitter van Jong N-VA en secretaris van Jong N-VA Waasland.  Binnen N-VA was hij 12 jaar lang bestuurslid binnen het arrondissement Waasland en zetelde hij 3 jaar in de partijraad. Sinds 2006 is Pieter het jongste gemeenteraadslid in Stekene.  Hij realiseerde vanuit de gemeenteraad o.a. een subsidie voor startende ondernemers.

Pieter kreeg in 2012 het vertrouwen van de partij om vanaf 2015 schepen te worden en werd daarmee de jongste schepen van de gemeente.  Hij is bevoegd voor financiën, milieu, onderwijs en lokale economie.  De bevoegdheden sluiten nauw aan bij zijn brede interesses. Daarnaast toont Pieter interesse in de intercommunales Erfpunt (Archeologische Dienst Waasland) en de afvalintercommunale Mi-Wa.