N-VA Stekene met Gemeentebelangen en lijsttrekker Stany De Rechter naar verkiezingen 2018

Op 1 oktober 2017
Stany De Rechter

Bij de nationale en Vlaamse verkiezingen van 2014 koos de Stekenaar duidelijk voor N-VA: wij kregen veruit het meest aantal stemmen. Dit versterkte de trend die in 2012, bij de gemeenteraads-en provinciale verkiezingen al merkbaar was. Gemeentebelangen, de lokale partij waarmee de Stekense N-VA al van bij haar ontstaan mee samenwerkt, haalde toen een absolute meerderheid met 13 zetels. Hiervan zijn er niet minder dan zeven lid van N-VA, en we hadden ook nog een OCMW-raadslid. Momenteel zijn vier schepenen in onze gemeente lid van N-VA.

Om maar te zeggen: N-VA leeft in onze gemeente, en het Vlaamsnationalisme heeft er traditioneel een heel sterke aanhang.  Het N-VA-bestuur wil dit de komende jaren verder uitbouwen. Wij zullen onze standpunten en beleidsopties actief verdedigen in onze gemeente, en in de politiek. Om onze doelstellingen optimaal te kunnen realiseren, sprak het bestuur zich uit voor een verdere samenwerking binnen Gemeentebelangen, ook in 2018.

Gemeentebelangen is al sedert 1964 de prominente Stekense partij waarbinnen de Vlaams-nationale partijen zich altijd goed gevonden hebben en een vanzelfsprekende gemeentelijke band mee opgebouwd hebben. Vriendschap, beleidservaring en solidariteit vormen binnen Gemeentebelangen al 54 jaar de meest krachtige bindmiddelen. Binnen deze vertrouwde structuur zullen we bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 alle 25 kandidaten van onze lijst Gemeentebelangen onze volledige steun geven. Gisteren werd alvast lijsttrekker voor Gemeentebelangen, dhr. burgemeester Stany De Rechter aangekondigd.

Hoe waardevol vond je dit artikel?